Pasiūlyk savo automobilį
Pasiūlyk auto
Automobilio nuotraukos:


Kitoks golfas

Pamėgtas tautos

„Tautos pamėgtas Volkswagen Golf II “ – taip savo automobilį elektroniniame laiške pristatė Gytis prieš susitikimą. Išgirdęs tokį apibūdinimą tikėjausi išvysti tradicinį golfuką, aplipdytą savadarbiais slenksčiais ir spoileriais. Vis dėlto toji mįslinga šypsenėlė tarsi sakė, kad šį kartą taip nebus, jog laukia kažkas išskirtinio.

Pamačius automobilį iš karto į akis krito jo agresyvi ir tvirta laikysena. Žema pakaba, sportiniai lengvojo lydinio 16 colių TSW ratlankiai, žemo profilio padangos – tai „rūbas“, išduodantis, kad po juo slepiasi šis tas ypatingo.

Prieš gilindamiesi į patį automobilį susipažinkime su jo istorija. Kaip ir dauguma lietuvių, Gytis nusprendė transporto priemonę įsigyti automobilių turguje. Taip vieną kartą, prieš 5 metus, atsisėdo į parduodamą 1987-ųjų VW Golf. Pabandė, apžiūrėjo ir pajuto, jog tai jo automobilis. Daug nedvejojęs nusipirko tuo metu dar visiškai standartinį automobilį: ketverios durys, 1,8 darbo tūrio variklis su monoįpurškimu, siauri gamykliniai buferiai, standartinė pakaba.

Ramybė dingo

Kelis mėnesius po to gyvenimas tekėjo įprasta vaga. Ramybė dingo, kai Gytis draugo vestuvėse pamatė Audi automobilį, kuriame buvo įrengta sportinė dujų išmetimo sistema. „Tuo metu pagalvojau, kodėl gi ir aš negaliu savo golfukui kažko panašaus padaryti“, – sakė Gytis.

„Draugai perspėjo – nesusirk! Buvau įsitikinęs, jog neužsikrėsiu „tiuningo“ virusu. Bet… susirgau, – šyptelėjo galingojo VW Golf savininkas. – Nieko blogo nematau, kodėl gi turėčiau nedaryti to, kas teikia malonumą?“.

Pažįstamų paragintas Gytis įstojo į Golf mėgėjų klubą, kuriam šiuo metu vadovauja. Tiesa, dabar klubas vienija ne tik Golf, bet ir VW Corrado savininkus. Tapus automobilių klubo nariu prasiplėtė pažinčių ratas, dauguma žmonių turėjo patobulintus automobilius. Reikėjo neatsilikti, pačiam sukurti kažką originalaus.

Po žingsnelį nuolat tobulinamas antrosios kartos Volkswagen Golf per penketą metų neteko beveik visų standartinių detalių, išskyrus automobilio kėbulą ir spalvą bei stiklus.

Sumontavus sportinę „Remus“ laisvo išmetimo sistemą, buvo pakeistas variklis. Šiuo metu Gyčio automobilyje esantis motoras – jau ketvirtas. Iš pradžių buvo įmontuotas 2.0 DOHC, vėliau šis pakeistas galingesniais VR6 2,8 ir 2,9 l darbo tūrio varikliais.

Dabartinis motoras – 2,9 l VR6, pasiskolintas iš VW Corrado. Atlikęs įvairius ir taip galingo motoro patobulinimus Gytis gali pasigirti, jog jo golfas turi daugiau nei 200 „arklių“ ir gali važiuoti kur kas didesniu nei 200 km/h greičiu. Kokiu tiksliai, šeimininkas negalėjo pasakyti, kadangi išspausti visko iš savo „žvėriuko“ dar nebandė.

Neatlaikė galios

Labai padidėjus variklio galiai ėmė neatlaikyti kitos automobilio mechaninės dalys. Vietoj standartinės pavarų dėžės atsirado VW Golf III VR6 agregatas, o vietoj variklio pagalvių sumontuoti vadinamieji „silentblockai“.

Standartiniai VW stabdžiai pakeisti kur kas efektyvesne Audi S2 stabdžių sistema. Sumontuoti sportiniai amortizatoriai, kurių aukštį ir kietumą galima reguliuoti.

Kadangi naujasis variklis buvo kur kas didesnis ir sunkesnis, automobilio svorio centrą teko stumti arčiau vidurio. Reikėjo modifikuoti ir galingojo variklio karterį, nes šis buvo išlindęs per žemai.

„Kartą stovėdamas sankryžoje paspaudžiau akceleratoriaus paminą ir netikėtai atsidarė variklio dangtis, – nuotykius pasakojo Gytis. – Todėl dabar variklio gaubtą būtinai reikėjo sutvirtinti, automobilininkų terminologija šnekant, „auskarais“.

Nieko standartinio

Sunku apibūdinti jausmą sėdint šio automobilio viduje. Čia nebeliko nieko, kas liudytų tai esant antrąjį golfą. Viskas perdaryta – sportinės sėdynės, sportiniai diržai, tvirtai laikantys vairuotoją ir šalia sėdintį keleivį, prietaisų skydelis – iš Golf III.

Nepamanykite, kad viskas taip lengvai sutilpo. Trečiosios kartos VW Golf yra kiek didesnis, tad jo vidinę apdailą teko pjaustyti, kad būtų galima pritaikyti senesniajam modeliui.

Išorėje automobiliui buvo pritaikyti platūs gamykliniai Golf buferiai, pakeistos lempos: gale – skaidrios, priekyje – Xenon. Nežymiai pakeista bagažinės dangčio konstrukcija – valstybinis numeris nuleistas žemyn, o senoji vieta paslėpta. Išpjauta speciali anga dešiniajame sparne, skirta orui įsiurbti. Iš Vokietijos atkeliavo dailesni šoninio vaizdo veidrodėliai. Automobilio priekiui grožio ir sportiškumo suteikia naujos grotelės bei „antakiai“.

Daug degalų ir pinigų

Savo antrosios kartos VW Golf Gytis nuolat stengiasi tobulinti įdiegdamas vis ką nors naujo. Ateityje klubo vadovas planuoja pasirūpinti saugumu – sumontuoti saugos lankus, geresnes sportines sėdynes. Paklaustas, kiek gi degalų sunaudoja šis automobilis, Gytis buvo lakoniškas: „Daug…“.

Pasak šeimininko, į automobilio patobulinimą investuota labai daug – dabartinė jo vertė yra 3–4 kartus didesnė nei perkant prieš penkerius metus.

Parduoti savo automobilio, kuriuo važinėja dažniausiai laisvalaikiu, Gytis neketina: „Bobutės juk nepirks tokios mašinos. Jos nesupras, kas tas VR6… Joms reikia paprasto golfo su paprastu varikliu“.